Rapportages

Het DMI-Ecosysteem heeft drie redenen voor het voeren van rapportages:

  • Als verantwoording richting het Nationaal Groeifonds gedurende de looptijd van het project (tot 1-10-2028). Gegevens worden via de PDX aangeleverd bij het DMI Programma bureau op kwartaalbasis.

  • Als stuurinstrument voor het ecosysteem om de werking bij te kunnen sturen. De te verzamelen informatie, frequentie en ontvanger (rol en organisatie) wordt vastgesteld door de Stichting DMI Facilitair en aanlevering verzorgt door de PDX.

  • Het iSHARE Trust Framework, gebruikt als basis voor vertrouwen in het DMI-Ecosysteem, stelt eisen aan rapportages van partijen die deelnemen aan het DMI-Ecosysteem.

Inhoud Groeifonds rapportage

Waarde
Aggregatie niveau

Transactie bedrag

Dag

Commons transactie bedrag

Dag

Transactie bedrag

Jaar

Commons transactie bedrag

Jaar

Transactie aantal

Dag

Commons transactie aantal

Dag

Transactie aantal

Jaar

Commons transactie aantal

Jaar

Deelnemers aantal

Dag

Deelnemers aantal klein privaat

Dag

Deelnemers aantal overig privaat

Dag

Deelnemers aantal publiek

Dag

Deelnemers aantal klein kennis en onderzoek

Dag

Deelnemers aantal kennis en onderzoek overig

Dag

Aantal inlog PDX

Dag

Aanbieders data PDX

Dag

Aanbieders kennis PDX

Dag

Aanbieders toepassing PDX

Dag

Aantal toetsing conformiteit AVG PDX

Dag

Aantal toetsing conformiteit Afsprakenstelsel PDX

Dag

Aantal toetsing conformiteit Gebruiksrestricties PDX

Dag

Aantal toetsing conformiteit ... PDX

Dag

Beschikbaarstelling aantal Commons

Dag

Afname aantal Commons

Dag

Commons Saldo tussen Deelnemers

Dag

Inhoud DMI-Ecosysteem rapportage

Waarde
Frequentie
Ontvanger
Vastgesteld op
Wordt gebruikt voor

Inhoud iSHARE rapportages

Gecertificeerde partijen (Autorisatieregisters (binnen DMI ingevuld door Marktplaatsen) en Identity Providers) zijn verplicht om de volgende onderwerpen maandelijks te rapporteren aan Stichting DMI (als Data Space Governance Body):

  • Gebruik van de data space, uitgedrukt in:

    • Aantal transacties

    • Aantal transacties per Deelnemer

  • Compliance met Service Levels, uitgedrukt in:

    • Availability, zoals hier gedefinieerd

    • Performance, zoals hier gedefinieerd

    • Aantal incidenten en prestatie op incidentafhandeling, zoals hier gedefinieerd

Last updated